संसद्को कार्यवाहक महासचिव नियुक्तिको निर्णय विवादको घेरामा छ !
संघीय संसदका महासचिव श्री मनोहर प्रसाद भट्टराई मिती २०७६/१२/०२ मा सेवा निवृत्त भएकोमा सभामुख अग्नि प्रसाद सापकोटाले “अर्को व्यवस्था नभए सम्मका लागि” संघीय संसदको महासचिवले गर्ने कार्यहरु गर्न प्रतिनिधी सभाका सचिव श्री गोपालनाथ योगीलाई तोकेको विषय विवादमा परेको छ ।
विद्यमान नेपालको संविधान, ऐन तथा कानून अन्तर्गत महासचिवको पद ‘रिक्त’ हुदाँ तत्कालै नया महासचिव नियुक्ति गर्ने हो । प्रतिनिधी सभा नियमावली, २०७५, राष्ट्रिय सभा नियमावली २०७५ र संघीय संसद सचिवालय सम्बन्धी ऐन २०६४ तथा सो अन्तर्गत बनेको नियमावलीले महासचिवको पद ‘रिक्त’ भएको अवस्थामा कार्यवाहक, निमित्त वा कायम-मुकायम दिने व्यवस्था गरेको छैन । सभामुख सापकोटाले प्रतिनिधि सभाका सचिव गोपालनाथ योगीलाई दिएको पत्रमा कार्यवाहक, निमित्त वा कायम-मुकायम नभनिकन महासचिवको जिम्मेवारी दीइएको छ I
आफुसंग हुँदै नभएको उक्त अधिकार प्रयोग गर्न सभामुखले टेकेको प्रतिनिधी सभा नियमावली २०७५ को परिभाषा खण्डमा रहेको नियम २ (ट) ले “महासचिव अनुपस्थित रहेको अवस्थामा महासचिवको काम गर्न” सभामुखले कसैलाई तोक्न सक्ने उल्लेख छ । यो प्रावधान विभिन्न कारणले महासचिवको अनुपस्थिती रहंदाका लागि हो । पदनै ‘रिक्त’ हुन गएका अवस्थामा त्यस्तो ‘रिक्त’ पदको तत्काल पदपूर्ति गर्नु पर्ने हुन्छ । महासचिवको पदको उचाइ र गरिमाका कारण त्यस्तो नियुक्ति रास्ट्रपतिबाट गरिने व्यवस्था संविधानको धारा १०६(१ ) ले गरेको छ I
संसदका महासचिव ‘अनुपस्थित’ भै कार्यवाहक वा कायम-मुकायम दिनु पर्ने अवस्थामा पनि राष्ट्रिय सभाको अध्यक्षको परामर्शमा त्यस्तो व्यक्ति तोकिनुपर्ने कुरामा प्रतिनिधी सभा नियमावली, २०७५ प्रष्ट छ । हालको निर्णय त्यस बमोजिम नभएको रास्ट्रीय सभाका अध्यक्षको टिप्पणी सार्वजनिक जानकारीमा आईसकेको छ ।
संविधानको धारा १०६ (१) ले राष्ट्रपतिले प्रतिनिधी सभाको सभामुख र राष्ट्रिय सभाको अध्यक्ष दुवैको संयूक्त सिफारिसमा संघीय संसदको महासचिव, सभामुखको सिफरिसमा प्रतिनिधी सभाको सचिव र राष्ट्रिय सभाको अध्यक्षको सिफारिसमा राष्ट्रिय सभाको सचिवको नियुक्ति गर्ने व्यवस्था गरेको छ । यो २०४७ सालको संविधान देखिकै प्रावधान हो I यस प्रावधान बमोजिमको सबै नियुक्तिहरु गत २९ वर्षको अवधिमा कहिल्यै विवादमा नपरेको र अन्य प्रक्रियाबाट महासचिवको कार्य गर्ने सक्ने गरी कहिले कसैलाइ मुकर्रर नगरिएको तथ्य पनि यहाँ उल्लेख गर्नु जरुरी छ I
त्यस्तै महासचिवको हकमा ४५ बर्ष र सचिवको हकमा पैतीस बर्ष उमेर पुरा भएको हुनुपर्ने बाध्यात्मक व्यवस्था संघीय संसदको महासचिव, प्रतिनिधी सभाको सचिव तथा राष्ट्रिय सभाका सचिवको पारिश्रमिक सेवाको शर्त र सुविधा सम्बन्धी ऐन,२०७५ को व्यवस्था हो । यस अवस्थामा सभामूख अग्नी सापकोटाको हिजोको पत्र असंवैधानिकताको दायरामा फस्न गएको छ ।
संसद्को कार्यवाहक महासचिव नियुक्तिको निर्णय विवादको घेरामा छ !
संघीय संसदका महासचिव श्री मनोहर प्रसाद भट्टराई मिती २०७६/१२/०२ मा सेवा निवृत्त भएकोमा सभामुख अग्नि प्रसाद सापकोटाले “अर्को व्यवस्था नभए सम्मका लागि” संघीय संसदको महासचिवले गर्ने कार्यहरु गर्न प्रतिनिधी सभाका सचिव श्री गोपालनाथ योगीलाई तोकेको विषय विवादमा परेको छ ।
विद्यमान नेपालको संविधान, ऐन तथा कानून अन्तर्गत महासचिवको पद ‘रिक्त’ हुदाँ तत्कालै नया महासचिव नियुक्ति गर्ने हो । प्रतिनिधी सभा नियमावली, २०७५, राष्ट्रिय सभा नियमावली २०७५ र संघीय संसद सचिवालय सम्बन्धी ऐन २०६४ तथा सो अन्तर्गत बनेको नियमावलीले महासचिवको पद ‘रिक्त’ भएको अवस्थामा कार्यवाहक, निमित्त वा कायम-मुकायम दिने व्यवस्था गरेको छैन । सभामुख सापकोटाले प्रतिनिधि सभाका सचिव गोपालनाथ योगीलाई दिएको पत्रमा कार्यवाहक, निमित्त वा कायम-मुकायम नभनिकन महासचिवको जिम्मेवारी दीइएको छ I
आफुसंग हुँदै नभएको उक्त अधिकार प्रयोग गर्न सभामुखले टेकेको प्रतिनिधी सभा नियमावली २०७५ को परिभाषा खण्डमा रहेको नियम २ (ट) ले “महासचिव अनुपस्थित रहेको अवस्थामा महासचिवको काम गर्न” सभामुखले कसैलाई तोक्न सक्ने उल्लेख छ । यो प्रावधान विभिन्न कारणले महासचिवको अनुपस्थिती रहंदाका लागि हो । पदनै ‘रिक्त’ हुन गएका अवस्थामा त्यस्तो ‘रिक्त’ पदको तत्काल पदपूर्ति गर्नु पर्ने हुन्छ । महासचिवको पदको उचाइ र गरिमाका कारण त्यस्तो नियुक्ति रास्ट्रपतिबाट गरिने व्यवस्था संविधानको धारा १०६(१ ) ले गरेको छ I
संसदका महासचिव ‘अनुपस्थित’ भै कार्यवाहक वा कायम-मुकायम दिनु पर्ने अवस्थामा पनि राष्ट्रिय सभाको अध्यक्षको परामर्शमा त्यस्तो व्यक्ति तोकिनुपर्ने कुरामा प्रतिनिधी सभा नियमावली, २०७५ प्रष्ट छ । हालको निर्णय त्यस बमोजिम नभएको रास्ट्रीय सभाका अध्यक्षको टिप्पणी सार्वजनिक जानकारीमा आईसकेको छ ।
संविधानको धारा १०६ (१) ले राष्ट्रपतिले प्रतिनिधी सभाको सभामुख र राष्ट्रिय सभाको अध्यक्ष दुवैको संयूक्त सिफारिसमा संघीय संसदको महासचिव, सभामुखको सिफरिसमा प्रतिनिधी सभाको सचिव र राष्ट्रिय सभाको अध्यक्षको सिफारिसमा राष्ट्रिय सभाको सचिवको नियुक्ति गर्ने व्यवस्था गरेको छ । यो २०४७ सालको संविधान देखिकै प्रावधान हो I यस प्रावधान बमोजिमको सबै नियुक्तिहरु गत २९ वर्षको अवधिमा कहिल्यै विवादमा नपरेको र अन्य प्रक्रियाबाट महासचिवको कार्य गर्ने सक्ने गरी कहिले कसैलाइ मुकर्रर नगरिएको तथ्य पनि यहाँ उल्लेख गर्नु जरुरी छ I
त्यस्तै महासचिवको हकमा ४५ बर्ष र सचिवको हकमा पैतीस बर्ष उमेर पुरा भएको हुनुपर्ने बाध्यात्मक व्यवस्था संघीय संसदको महासचिव, प्रतिनिधी सभाको सचिव तथा राष्ट्रिय सभाका सचिवको पारिश्रमिक सेवाको शर्त र सुविधा सम्बन्धी ऐन,२०७५ को व्यवस्था हो । यस अवस्थामा सभामूख अग्नी सापकोटाको हिजोको पत्र असंवैधानिकताको दायरामा फस्न गएको छ ।
Related Posts
Nepal’s Supreme Court Orders Against Prime Minister Prachanda Over Responsibility for Insurgency Deaths
सत्य निरूपण तथा मेलमिलाप आयोग र बेपत्ता पारिएका व्यक्तिको छानबिन आयोग ऐनको संशोधन विधेयक
Artificial Intelligence (AI) Development and Its Law and Ethics in Nepal
किसुनजीलाई बीपीले दिएको संज्ञा ‘इन्करिजिबल अप्टिमिस्ट’
President Paudel summons constitutional experts to discuss formation of new govt
UML Chair Oli prepares for premiership as Dahal-led govt fails to secure trust vote
सर्वोच्च प्रशासनको सूचनाले न्यायाधीश नै असन्तुष्ट, ‘जिरो आवर’मा छलफल हुने